Honda ile bağ kuranların ezbere bildikleri güzel kodlardan birisidir bana göre.
B16APeki Nedir Bu B16A Serisi?
B16A Serisi Honda araçlarda VTEC sisteminin kullanıldığı ilk motordur.
1. nesil ile 2. nesil B16A motor farkını anlamak için şu basit ayrıntıya bakılabilir.
1. nesil B16A motorlarda DOHC yazısı daha büyük, 2. nesilde ise VTEC yazısı daha büyüktür.
Ayrıca 1. nesilde emme manifoldu üzerinde PGM-Fi (programlı yakıt enjeksiyon) ibaresi yer alırken, 2. nesilde bu yoktur.
Motor kapağı değişmediyse buradan anlaşılabilir.
Resimlerle bakalım
1. Nesil B16A Vtec Motor
visitors can't see pics , please
register or
login2. Nesil B16A Vtec Motor
visitors can't see pics , please
register or
loginÖZELLİKLER
B16A SIR-I (Birinci KuÅŸak)
Ä°lk VTEC motor .
Bulunan B16A:
1989-1993 Honda Integra Rebel
1989-1991 Honda CR-X SÄ°R (Ef8)
1989-1991 Honda Civic SÄ°R (EF)
Hacmi: 1.595 cc (97.3 cu in ) 1.6-litre
Sıkıştırma: 10.2:1
Çap: 81.0 mm (3.2)
Strok: 77.4 mm (3.0)
Rod Uzunluk: 134 mm (5.3)
Çubuk / Darbe oranı: 1,745
Güç: 160 PS (118 kW; 158 hp) 7600 rpm ve 15.5 kg · m (152 N · m; 112 £ · ft) @ 4000 rpm @
Redline: 8200rpm
İletim: S1/J1/YS1 (4.4 nihai sürücü, kablo debriyaj, YS1 için opsiyonel LSD), Y1 (4.266 final drive, kablo debriyaj, isteğe bağlı LSD)
ECU kodu: P-FK1 (DA6/DA8/EF8), PW0 (EF8/EF9/DA6), PR3 (EF8/EF9) OBD0
JDM B16A SIR-II (Ä°kinci Nesil)
Bulundu:
1992-1993 JDM Honda Integra "Rebel" (DA6
1991-1994 JDM Honda Civic Sir / SiRII (EG6)
1991-1993 JDM Honda Civic Ferio SÄ°R (EG9)
1992-1995 JDM Honda CR-X del Sol SÄ°R (EG2)
1996-1998 JDM Honda Civic Sir / SiRII (EK4)
1995-1998 JDM Honda Civic Si Ferio (EK4)
Hacmi: 1.595 cc (97.3 cu in ) 1.6-litre
Sıkıştırma: 10.6:1
Çap: 81.0 mm (3.2)
Strok: 77.4 mm (3.0)
Rod Uzunluk: 134 mm (5.3)
Çubuk / Darbe oranı: 1,745
Güç: MT: 170 PS (125 kW; 168 hp) 8400 rpm @ & 16.0 kg · m (157 N · m; 116 £ · ft) @ 7200 rpm
VTEC niÅŸan: 5500 rpm
Redline: 8200 rpm (AT: 7900 rpm)
İletim: YS1/S4C/Y21/S21 (4.4 nihai tahrik, isteğe bağlı LSD)
ECU kodu: P30 (EG2/EG6/EG8/EG9), PR3 (DA6)