27 Kasım 2022, 00:44:59

Gönderen Konu: Garip Bir Durum - Daha Önce KarşılaÅŸan Oldu mu Acaba?  (Okunma sayısı 2938 defa)

tolgadurudogan

  • Yeni Ãœye
  • *
  • İleti: 37
  • Total likes: 4
  • TEÅžEKKÃœR ET 0
  • Cinsiyet: Bay
  • Feitor
    • Profili Görüntüle
Son bir ilave daha yapayım: Bilgisayardan kullanabileceğiniz OBD-II tarama ve test programları aşırı pahalı.

Ama Android programlarını bilgisayarınızda kullanmanın da bir yolu var: BlueStacks adlı Android emülatörü tavsiye edilir. Google hesabınızla oturum oluşturup, programlarınızı yükleyip kullanabilirsiniz.

Üretici internet sayfası: https://www.bluestacks.com/
5.0 sürümü için offline kurulum: https://support.bluestacks.com/hc/de/articles/4402611273485-BlueStacks-5-Offline-Installer
--------------------------------
Tolga "Feitor" Durudogan

Salih TEMEL

  • Kulağımız Hep O seste, Gözümüz Hep Onda
  • Administrator
  • *
  • İleti: 2193
  • Total likes: 98
  • TEÅžEKKÃœR ET 2542
  • Cinsiyet: Bay
  • VTEC'siz Hayat Olmaz:)))
    • Profili Görüntüle
    • Civic Club TR
Bilgilendirme için teşekkürler arada tekrar ederecek kullanacaksınız artık sanırım
yok öyle  biÅŸi

tolgadurudogan

  • Yeni Ãœye
  • *
  • İleti: 37
  • Total likes: 4
  • TEÅžEKKÃœR ET 0
  • Cinsiyet: Bay
  • Feitor
    • Profili Görüntüle
En son olarak tüm konuyu, yaptıklarımı ve OBD-II kayıtlarını elden geçirince; bu çok karmaşık gibi görünen sorunun aslında çok basit bir tek yerden kaynaklanmış olabileceğine karar verdim.
Ä°zlemeye devam edeceÄŸim yine de.

Kamu hizmeti, bir sunum dosyası haline getirdim. Ek bilgi ile birlikte şuraya yükledim paket olarak, ama Honda'ların enerji yönetimini anlatan çalışma İngilizce, artık kusura bakmayın.

https://www.dropbox.com/s/jlsoafh9911hxiv/Civic-Coklu_Uyarilar-Noel_Isiklari.zip?dl=0

Umarım faydası olur benzer durumlarla karşılaşan herkese.

Önemli not: Bunlar benim deneyimlerim. Uygulayıp uygulamamak sizin tercihiniz, eğer şüpheniz varsa hiç girmeyin. Yapacağınız olası hatalardan ve bunların sonuçlarından dolayı hiçbir şekilde sorumluluk kabul etmem. Ayrıca aracınız halihazırda garanti sürecinde ise, bunların hiçbirini YAPMAMANIZI tavsiye ederim.
« Son Düzenleme: 30 Kasım 2021, 23:11:34 Gönderen: tolgadurudogan »
--------------------------------
Tolga "Feitor" Durudogan

tolgadurudogan

  • Yeni Ãœye
  • *
  • İleti: 37
  • Total likes: 4
  • TEÅžEKKÃœR ET 0
  • Cinsiyet: Bay
  • Feitor
    • Profili Görüntüle
Bilgilendirme için teşekkürler arada tekrar ederecek kullanacaksınız artık sanırım

Kimseden cevap gelmedi sonuçta, en son "kamu hizmetini" de yaptık kendi çapımızda :)
--------------------------------
Tolga "Feitor" Durudogan

tolgadurudogan

  • Yeni Ãœye
  • *
  • İleti: 37
  • Total likes: 4
  • TEÅžEKKÃœR ET 0
  • Cinsiyet: Bay
  • Feitor
    • Profili Görüntüle
Ynt: Garip Bir Durum - Daha Önce Karşılaşan Oldu mu Acaba?
« Yanıtla #19 : 05 Aralık 2021, 19:41:18 »
Tekrar merhaba.

Yukarıda yaptığım hiçbir şey sorunumu çözmedi maalesef. Hatta bunun da ötesinde, alternatör ve akü şarj sisteminin çalışması tümüyle eskiye döndü. Yani akü yeni olmasına, 12.5 V seviyelerinde olmasına ve sistemde hiçbir ekstra elektrik kullanımı olmamasına karşın; ECM/PCM bir sebepten sistemi sürekli 14.5 V seviyelerinde tutarak aküyü şarj etmeye çalışıyor.

Ayrıca görünüşte hiçbir hata olmamasına rağmen, hız sabitleme devrede kalamıyor. Ve daha dün, yağ seviye uyarısı verdi ama kontrol ettiğimde yağ seviyesi tamamen normaldi.

Tüm belirtiler, ECM/PCM üzerinde -olasılıkla- sızıntı yapan (ömrünü tamamlamış) bir veya birkaç devre elemanı olduğunu gösteriyor. Yüksek olasılıkla kapasitör, ancak bunun yanında belki transistör ve diyot da vardır. Özellikle kapasitörlerin ömrü ~10 yıl olduğu için, muhtemel sorun bu tür bir şey. Bugün ECM/PCM kasasını açtım, çok zor da olsa (kenarlarından ısıtarak zayıflattım contayı, biraz da mekanik olarak zorladım.). Ama kartın konnektörlerin olduğu tarafında erişmem gerekiyordu. Bunu yapmak için ise, konnektörlerin etrafındaki sıvı contayı zayıflatmam gerekirdi. Ama bunu yaparsam konnektörlerin kendileri eriyecekti, o nedenle vazgeçtim.

Yeni ECM/PCM sipariÅŸ edeceÄŸiz mecburen.

--------------------------------
Tolga "Feitor" Durudogan

Salih TEMEL

  • Kulağımız Hep O seste, Gözümüz Hep Onda
  • Administrator
  • *
  • İleti: 2193
  • Total likes: 98
  • TEÅžEKKÃœR ET 2542
  • Cinsiyet: Bay
  • VTEC'siz Hayat Olmaz:)))
    • Profili Görüntüle
    • Civic Club TR
Ynt: Garip Bir Durum - Daha Önce Karşılaşan Oldu mu Acaba?
« Yanıtla #20 : 05 Aralık 2021, 22:24:52 »
bu parçadan temin edince problem çözülür inşallah
yok öyle  biÅŸi

tolgadurudogan

  • Yeni Ãœye
  • *
  • İleti: 37
  • Total likes: 4
  • TEÅžEKKÃœR ET 0
  • Cinsiyet: Bay
  • Feitor
    • Profili Görüntüle
Ynt: Garip Bir Durum - Daha Önce Karşılaşan Oldu mu Acaba?
« Yanıtla #21 : 06 Aralık 2021, 19:58:02 »
Artık sorunun ECM/PCM kaynaklı olduğuna %99 eminim. Bu kadar zamandır hemen her sürüşte OBD ile kayıt aldım. Aynı zamanda yurtdışı forumlarda ve "kendin yap" türü çalışmalarda da inceledim.

Açıkçası durum iyileşmek yerine daha kötüye gidiyor, yani rastgele uyarıları verme sıklığı artıyor. Yüksek olasılıkla devre kartında (elektronik tabirle) sızdırma yapan bir eleman var. Bu yüksek olasılıkla bir veya birkaç kapasitör (bu model PCM kartında 6 ana kondansatör var) ve beraberindeki transistörler veya diyotlardan olabilir.

ECM/PCM'in tam devre şemasını bulabilseydim daha net bir tahmin yapabilirdim. Ancak muhtemelen güç besleme girişindeki bir kapasitör artık ömrünü tamamlamış, belki başkaları da. Tahminim ECM/PCM'in bunun üzerinden ara ara tetikleme yaparak elektrik güç sisteminin gerilimini okumaya çalıştığı. Eğer 12.5 V görüyorsa (normalde akü bu seviyede ve ek güç talebi yoksa alternatör sistemi bu seviyede tutacak şekilde çalışıyor) sorun yok. Ancak bunu denediğinde sistem gerilimi hızlı bir şekilde düşünce akünün şarjlı olmadığını zannedip alternatöre "şarj etme" komutu gönderiyor. Bunu birkaç kez tekrarladıktan sonra da akünün bitik olduğunu zannedip alternatörü sürekli 14+V seviyesine çekiyor.

Bu çalışma şekli aküyü de, alternatörü de kısa sürede tüketecek bir şey. Ayrıca yakıt tüketimini de gereksiz yükseltir.

Şu videoda (https://www.youtube.com/watch?v=6TNQha4SKVk) eleman ısı tabancasıyla açtığını söylüyor ama çakmağı konnektörlerin olduğu kısma yaklaştırınca konnektöre zarar vermeye başladı, hemen geri çektim. 500 C lik ısı tabancası oraya tutulamaz, conta ile birlikte konnektörü de eritip bırakır orada. Tek seçenek tüm konnektör lehimlerini açıp o şekilde kartı almaktı, o riske de şimdilik girmek istemedim. Yani asıl devre elemanlarını kontrol edemedim.

Yeni ECM elime ulaşınca yaparım o kontrolü artık. O geldiğinde onun değişimini yanında tüm elektrik sisteminin kontrolünü de isteyeceğim. Her ne kadar ben emin olsam da, tek seferde kesin atış olsun.
« Son Düzenleme: 06 Aralık 2021, 19:59:31 Gönderen: tolgadurudogan »
--------------------------------
Tolga "Feitor" Durudogan

tolgadurudogan

  • Yeni Ãœye
  • *
  • İleti: 37
  • Total likes: 4
  • TEÅžEKKÃœR ET 0
  • Cinsiyet: Bay
  • Feitor
    • Profili Görüntüle
Ynt: Garip Bir Durum - Daha Önce Karşılaşan Oldu mu Acaba?
« Yanıtla #22 : 19 Aralık 2021, 20:19:06 »
ÇÖZÜME ULAŞTI.

ECM/PCM'i yenisiyle değiştirttim. Bunu yaptıktan sonra da eskisini tamamen açtım (konnektörlerin kenarlarından kesmem gerekti).

Ve tam olarak en baştan beri şüphelendiğim şeyle karşılaştım: 2 kapasitör çoktan ölmüştü, biri de dışarıdan fark edilmese de V-I testine göre ya ölmüştü ya da ölüme çok yakındı.

5 tane aluminyum kapasitörü yenileriyle değiştirince, elimde yedek bir ECM/PCM olacak.

Tüm hikaye güncellendi, fotoğrafları da görmek için buradan indirebilirsiniz:
https://www.dropbox.com/s/ydauxjiez22yr1q/Civic-Coklu_Uyarilar-Noel_Isiklari.zip?dl=0

Umarım yardımcı olur herkese.
« Son Düzenleme: 19 Aralık 2021, 21:23:33 Gönderen: tolgadurudogan »
--------------------------------
Tolga "Feitor" Durudogan

Salih TEMEL

  • Kulağımız Hep O seste, Gözümüz Hep Onda
  • Administrator
  • *
  • İleti: 2193
  • Total likes: 98
  • TEÅžEKKÃœR ET 2542
  • Cinsiyet: Bay
  • VTEC'siz Hayat Olmaz:)))
    • Profili Görüntüle
    • Civic Club TR
Ynt: Garip Bir Durum - Daha Önce Karşılaşan Oldu mu Acaba?
« Yanıtla #23 : 19 Aralık 2021, 23:36:41 »
hocam geçmiş olsun sizi baya uğraştırdı.
Çözülmesine çok sevindim
 :kpt  :kpt

« Son Düzenleme: 19 Aralık 2021, 23:38:55 Gönderen: Salih TEMEL »
yok öyle  biÅŸi

tolgadurudogan

  • Yeni Ãœye
  • *
  • İleti: 37
  • Total likes: 4
  • TEÅžEKKÃœR ET 0
  • Cinsiyet: Bay
  • Feitor
    • Profili Görüntüle
Ynt: Garip Bir Durum - Daha Önce Karşılaşan Oldu mu Acaba?
« Yanıtla #24 : 21 Aralık 2021, 22:57:56 »
Ama ilginç bir deneyim, faydalı bir öğrenim oldu. Bu arada kendime V-I test cihazı da yaptım ya  :kıh
Yalnız bir açıdan Honda'yı ve ECM/PCM üreticisi Keihin'i tebrik etmek gerek. O kasayı öyle bir kapatmışlar ki, içine atom bile sızamaz  :hha
Açması bize ölüm oluyor, o ayrı...
--------------------------------
Tolga "Feitor" Durudogan

Salih TEMEL

  • Kulağımız Hep O seste, Gözümüz Hep Onda
  • Administrator
  • *
  • İleti: 2193
  • Total likes: 98
  • TEÅžEKKÃœR ET 2542
  • Cinsiyet: Bay
  • VTEC'siz Hayat Olmaz:)))
    • Profili Görüntüle
    • Civic Club TR
Ynt: Garip Bir Durum - Daha Önce Karşılaşan Oldu mu Acaba?
« Yanıtla #25 : 22 Aralık 2021, 12:13:08 »
Evet bazen tecrübe  uzun ve zahmetli oluyor.


Kasayı açmasınlar diye öyle yapmışlar.
yok öyle  biÅŸi

tolgadurudogan

  • Yeni Ãœye
  • *
  • İleti: 37
  • Total likes: 4
  • TEÅžEKKÃœR ET 0
  • Cinsiyet: Bay
  • Feitor
    • Profili Görüntüle
Ynt: Garip Bir Durum - Daha Önce Karşılaşan Oldu mu Acaba?
« Yanıtla #26 : 29 Aralık 2021, 23:16:56 »
Aynen. Neyse artık "The End".   :alk
--------------------------------
Tolga "Feitor" Durudogan