20 Nisan 2024, 02:01:25

Gönderen Konu: VSA, ABS, Lastik Ä°kaz, El freni, Motor Ä°kaz ve Ä°-Shift lambaları yanıyor.  (Okunma sayısı 2438 defa)

tunahanacar@live.com

  • Yeni Ãœye
  • *
  • İleti: 1
  • Total likes: 0
  • TEÅžEKKÃœR ET 0
  • Cinsiyet: Bay
  • Hayat 5500 de baÅŸlar 9000de kesici ile sona erer :)))
    • Profili Görüntüle
Öncelikle herkese merhabalar arkadaşlar,

Geçen yıl çok severek aldığım 2012 model Honda Civic Hachbak 1.4 Sport Otomatik aracım sıcak havalarda sırasıyla VSA, ABS, Lastik İkaz, El freni, Motor İkaz ve İ-Shift lambaları yanıyor. Araç o an hangi viteste ise onda kalıyor. Çalışmaya devam ediyor. Kenara çekecek kadar gaz yiyor. Yeniden çalıştırdığınızda vites N de kalıyor ve ne otomatikte nede manuelde hareket etmiyor. Kutup başlarını söküp 10 dakika bekleyip yeniden taktığınızda lambalar sönüyor, araç hareket ediyor.
Ağır hasar kayıtlı bir araç, önden kazası var. Serviste toplanmadığı için, gelişi güzel bir iş yapılmış.
Geçen yıl Eylül ayında 2 defa yaptı. Bilgisayarda çıkan arızaları sildirdim. Ramazan Bayramı arefe gününe kadar 9 ay hiç yapmadı. Tam seviniyordum oh bir daha yapmıyor diye maalesef gene yaptı. Her tamirci başka bir şey söylüyor.
Mesela Bursa Küçük Sanayi Sitesinde Şanzımancı Burak Oto Raif Usta şanzıman robotlarının çok ısındığında yapabileceğini, söküp istanbul’a tamire göndereceğini, masrafın 2 yada 3 bin lira tutacağını, aracında 3-4 gün orda kalması gerektiğini söylüyor. Bu arada baskı balatayıda açıp kontrol edeceğini, ondanda yapabileceğini söylüyor.
Bir Özel Honda Servisi Mekatronik denen parçadan kaynaklandığını, tamirinin olmadığı, çıkma bulunup takılıp denenmesi gerektiğini söylüyor.
Bir başkası akünün voltajını kontrol ettir, düşük yada yüksek voltaj yapabilir diyor.
Bir başkası, aracın önden kazası olduğu için, kazayı tekrar hatırlıyor olabilir, ön takımları değiştir düzelir diyor.
Aracın elektrik tesisatının komple değişmesi gerektiğini, bu yapılırsa düzeleceğini söylüyor.
ABS-VSA beyni yapar tamir yada çıkmasıyla hal olabileceğini söylüyor.
Söylüyor da söylüyor, ne yapacağımı hangisine inanacağımı şaşırdım.
Böyle bir problemle karşılaşıp çözümünü nasıl bulduğunu, nerde ve kime yaptırdığını bana yazarsa çok memnun olurum.
Yardımcı olan olmayan, bu yazdıklarımı sabırla okuyan herkesten Allah razı olsun, teşekkür ederim.



Salih TEMEL

  • Kulağımız Hep O seste, Gözümüz Hep Onda
  • Administrator
  • *
  • İleti: 2194
  • Total likes: 98
  • TEÅžEKKÃœR ET 2542
  • Cinsiyet: Bay
  • VTEC'siz Hayat Olmaz:)))
    • Profili Görüntüle
    • Civic Club TR
Merhaba Öncelikle Hoşgeldiniz
Probleminiz ÅŸurdan denilecek gibi deÄŸil
her usta farklı bir şey söyleyecektir ve söylemiş de.
Bu saydıklarınızın içinde en mantıklı ve ilk bakılacak olarak şanzıman robotudur.
viteste kalması vs o parçadan kuvvetle muhtemel.


GeçmiÅŸ olsun inÅŸallah çözüme kavuÅŸur.  :cllcc
yok öyle  biÅŸi

tolgadurudogan

  • Yeni Ãœye
  • *
  • İleti: 37
  • Total likes: 4
  • TEÅžEKKÃœR ET 0
  • Cinsiyet: Bay
  • Feitor
    • Profili Görüntüle
Farkında olmadan sizinle benzer konu başlığını açmışım, 2 sene sonra.
Bir bakın, epey bir güncelleme de yaptım, olasılıklar mevcut: http://www.civicclubtr.com/forum/index.php?topic=1388.0

Sizin durumda (ağır hasar) olasılıkla kablo grubunda birtakım onarımlar yaptılar, ama onu da çok sağlıklı yapamadıkları için zaman içerisinde o onarım yapılan noktalarda gevşeme oldu. Bu da size o alarmları veriyor.

İnternetten edindiğim bağlantı şemalarına ve mevcut bigilerime göre şunu söyleyebilirim:

1. Tüm alarmları toplayan ve gösterge paneline ileten birim ECM/PCM ("elektronik beyin", bu çok doğru bir tabir olmasa da)

2. Civic'lerde doğrudan lastik basınç ölçümü yok, bunu VSA'nın okuduğu lastik devirlerini karşılaştırarak yapıyor. O nedenle lastik basınç uyarısının asıl kaynağı VSA. VSA aynı zamanda ABS kontrolünü de yapıyor. ECM/PCM ile VSA arasında seri iletişim (F-CAN) mevcut. Yani ABS ve lastik basınç uyarısına fazla takılmayın.

3. Vites pozisyonları (aslında burası şanzıman solenoidleri) doğrudan ECM/PCM'e bağlı. Bu hattaki kabloların hasarı, ECM/PCM'in bunu "şanzıman hasarı" gibi algılamasına ve vites kolunuzu kilitlemesine sebep olur.

4. El freni konum anahtarı da doğrudan ECM/PCM'e bağlı.

5. Bunların hepsi de doğrudan motor (emisyon) sistemi arıza lambasının yanmasını tetikliyor ("genel uyari" gibi dusunun).

Tavsiyem şu: Bir OBD-II tarayıcı alın, telefonunuza da begendiğiniz bir OBD-II uygulaması indirip kurun (benim tercihim Car Scanner). Bu size ECM/PCM'e bağlanıp oluşmuş hata kodlarını açıklamalı olarak görme imkanı verecek.

Sizin durumda olasılık şöyle: O kazada, motor bölümünde tüm kabloların toplandığı grup (=Cable Reel) hasar gördü. Bunu onardılar, ancak onarım uygun şekilde yapılmadığı için zamanla kablo üzerinde kısa- veya açık devrelere sebep oldu. Olasılıkla sadece VSA'ya giden F-CAN hattında ve bunun yanında şanzıman solenoidleri ile el freni konum anahtarının hatlarında sorun var.

Bir kontrol sistemleri mühendisi olarak şunu söyleyebilirim ki, hiçbir sistem, tamir edilmiş bile olsa, birbirinden bağımsız birkaç alt sistemde aynı anda arıza oluşturmaz (sizin durumda VSA, AT Şanzıman ve El Freni "bağımsız alt sistemler" oluyor). Bu varsa, bunların ortak olarak bağlandığı noktada (ECM/PCM), ya da bunların bilgilerini o orta noktaya taşıyan hatlarda bir sorun vardır. ECM/PCM düşük olasılık.

Bu şartlarda bence kablo sisteminden başlayın, tabii sorununuz halen devam ediyorsa.

--------------------------------
Tolga "Feitor" Durudogan