Farkında olmadan sizinle benzer konu başlığını açmışım, 2 sene sonra.
Bir bakın, epey bir güncelleme de yaptım, olasılıklar mevcut:
http://www.civicclubtr.com/forum/index.php?topic=1388.0Sizin durumda (ağır hasar) olasılıkla kablo grubunda birtakım onarımlar yaptılar, ama onu da çok sağlıklı yapamadıkları için zaman içerisinde o onarım yapılan noktalarda gevşeme oldu. Bu da size o alarmları veriyor.
İnternetten edindiğim bağlantı şemalarına ve mevcut bigilerime göre şunu söyleyebilirim:
1. Tüm alarmları toplayan ve gösterge paneline ileten birim ECM/PCM ("elektronik beyin", bu çok doğru bir tabir olmasa da)
2. Civic'lerde doğrudan lastik basınç ölçümü yok, bunu VSA'nın okuduğu lastik devirlerini karşılaştırarak yapıyor. O nedenle lastik basınç uyarısının asıl kaynağı VSA. VSA aynı zamanda ABS kontrolünü de yapıyor. ECM/PCM ile VSA arasında seri iletişim (F-CAN) mevcut. Yani ABS ve lastik basınç uyarısına fazla takılmayın.
3. Vites pozisyonları (aslında burası şanzıman solenoidleri) doğrudan ECM/PCM'e bağlı. Bu hattaki kabloların hasarı, ECM/PCM'in bunu "şanzıman hasarı" gibi algılamasına ve vites kolunuzu kilitlemesine sebep olur.
4. El freni konum anahtarı da doğrudan ECM/PCM'e bağlı.
5. Bunların hepsi de doğrudan motor (emisyon) sistemi arıza lambasının yanmasını tetikliyor ("genel uyari" gibi dusunun).
Tavsiyem şu: Bir OBD-II tarayıcı alın, telefonunuza da begendiğiniz bir OBD-II uygulaması indirip kurun (benim tercihim Car Scanner). Bu size ECM/PCM'e bağlanıp oluşmuş hata kodlarını açıklamalı olarak görme imkanı verecek.
Sizin durumda olasılık şöyle: O kazada, motor bölümünde tüm kabloların toplandığı grup (=Cable Reel) hasar gördü. Bunu onardılar, ancak onarım uygun şekilde yapılmadığı için zamanla kablo üzerinde kısa- veya açık devrelere sebep oldu. Olasılıkla sadece VSA'ya giden F-CAN hattında ve bunun yanında şanzıman solenoidleri ile el freni konum anahtarının hatlarında sorun var.
Bir kontrol sistemleri mühendisi olarak şunu söyleyebilirim ki, hiçbir sistem, tamir edilmiş bile olsa, birbirinden bağımsız birkaç alt sistemde aynı anda arıza oluşturmaz (sizin durumda VSA, AT Şanzıman ve El Freni "bağımsız alt sistemler" oluyor). Bu varsa, bunların ortak olarak bağlandığı noktada (ECM/PCM), ya da bunların bilgilerini o orta noktaya taşıyan hatlarda bir sorun vardır. ECM/PCM düşük olasılık.
Bu şartlarda bence kablo sisteminden başlayın, tabii sorununuz halen devam ediyorsa.