14 Ağustos 2020, 17:23:31

Gönderen Konu: Otomatik vites lock-up sorunu  (Okunma sayısı 265 defa)

oLyMP0s

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 3
  • TEŞEKKÜR ET 0
  • Cinsiyet: Bay
  • Hayat 5500 de başlar 9000de kesici ile sona erer :)))
    • Profili Görüntüle
  • Aracınız: 2002 Civic ES Otm.
  • Nerden?: Kocaeli
Otomatik vites lock-up sorunu
« : 24 Haziran 2020, 20:10:01 »
Merhaba arkadaşlar. 2002 civic otomatik araç sahibiyim. aracım normal şartlarda D konumunda 100 km de 2500 devir, 120 kmde 3000 devir çeviriyordu ve olması gerekende bu.  Ancak son zamanlarda aracım 100 km de 2800 devir. 120 km hızda 3300 devir civarı çeviriyor. hani bu gaz pedalına tepkiyi hafiflettiğimizde gerçekleşen buçuk vites durumu yok. fark ettiğim durum şu. araç fan açıcak seviyeye kadar ısınıp fan açtıktan sonra tahminimce elektriksel birşeyin tetiklemesiyle yola devam edersem. devirler normal durumda oluyor sorun olmuyor. ama mesela işe gidip geliyorum her gün 60 km yolum var. evimin önünden marşa basıp hareket ettiğim de hiçbir şekilde o buçuk vites devreye girmiyor. Başına gelen böyle bir durum yaşayan çözümü olan var mı?

Salih TEMEL

  • Kulağımız Hep O seste, Gözümüz Hep Onda
  • Administrator
  • *
  • İleti: 2152
  • TEŞEKKÜR ET 2540
  • Cinsiyet: Bay
  • VTEC'siz Hayat Olmaz:)))
    • Profili Görüntüle
    • Civic Club TR
  • Aracınız: Honda Jazzz
  • Nerden?: Ordu
Ynt: Otomatik vites lock-up sorunu
« Yanıtla #1 : 25 Haziran 2020, 12:00:18 »
hocam ben duymadım bu şekilde ama dediğinizden yola çıkarak vtec sistemi aklıma geldi selenoid açıyor mu hissediyor musunuz ?
yok öyle  bişi

oLyMP0s

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 3
  • TEŞEKKÜR ET 0
  • Cinsiyet: Bay
  • Hayat 5500 de başlar 9000de kesici ile sona erer :)))
    • Profili Görüntüle
  • Aracınız: 2002 Civic ES Otm.
  • Nerden?: Kocaeli
Ynt: Otomatik vites lock-up sorunu
« Yanıtla #2 : 27 Haziran 2020, 07:59:55 »
Evet ses değişikliğini hissediyorum sanırım açıyor ama bu sorunun vtecle alakalı olduğunu sanmıyorum. Şöyle anlatıyım. Tatlı tatlı gaz verip 60 km hıza geldiğimde normalde sabit hızda bir süre sonra 1700-1800 devir civarlarına düşmesi gerek ki bazen düşüyor. ama genelde 60 km hızda 2100 devir civarı seyrediyor. bu takip ettiğim çoğu hızda geçerli. Mesela normalde bu buçuk vites diye tabir ettiğimiz olay aktif olduğunda 100 km hızla giderken araç 2500 devirde oluyor. Ama devreye girmezse o buçuk vites 90 km ile giderken 2500 devir ile hareket ediyorum. Şanzıman arızası aklıma pek gelmiyor açıkcası çünkü vites geçişlerim vs sorunsuz en ufak sarsıntı kararsızlık vs yok. Sanki elektriksel gibi. Mesela çok sıcaklarda motor bir kere fan açıp kapatınca yada klimayı açınca daha çok devreye giriyor bu buçuk vites olayı.
« Son Düzenleme: 27 Haziran 2020, 09:43:26 Gönderen: oLyMP0s »

Salih TEMEL

  • Kulağımız Hep O seste, Gözümüz Hep Onda
  • Administrator
  • *
  • İleti: 2152
  • TEŞEKKÜR ET 2540
  • Cinsiyet: Bay
  • VTEC'siz Hayat Olmaz:)))
    • Profili Görüntüle
    • Civic Club TR
  • Aracınız: Honda Jazzz
  • Nerden?: Ordu
Ynt: Otomatik vites lock-up sorunu
« Yanıtla #3 : 03 Temmuz 2020, 14:16:13 »
evet bu buçuk olayını arkadaştan biliyorum fordda vardı 4 vites araç ama 100 ile mesela sabit gidince devir düşüyormuş
bir sensöre veya yazılım kaynaklı bir durum olabilir belki  :HH
yok öyle  bişi