21 Mayıs 2022, 19:05:27

Son İletiler

Sayfa: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Artık sorunun ECM/PCM kaynaklı olduğuna %99 eminim. Bu kadar zamandır hemen her sürüşte OBD ile kayıt aldım. Aynı zamanda yurtdışı forumlarda ve "kendin yap" türü çalışmalarda da inceledim.

Açıkçası durum iyileşmek yerine daha kötüye gidiyor, yani rastgele uyarıları verme sıklığı artıyor. Yüksek olasılıkla devre kartında (elektronik tabirle) sızdırma yapan bir eleman var. Bu yüksek olasılıkla bir veya birkaç kapasitör (bu model PCM kartında 6 ana kondansatör var) ve beraberindeki transistörler veya diyotlardan olabilir.

ECM/PCM'in tam devre şemasını bulabilseydim daha net bir tahmin yapabilirdim. Ancak muhtemelen güç besleme girişindeki bir kapasitör artık ömrünü tamamlamış, belki başkaları da. Tahminim ECM/PCM'in bunun üzerinden ara ara tetikleme yaparak elektrik güç sisteminin gerilimini okumaya çalıştığı. Eğer 12.5 V görüyorsa (normalde akü bu seviyede ve ek güç talebi yoksa alternatör sistemi bu seviyede tutacak şekilde çalışıyor) sorun yok. Ancak bunu denediğinde sistem gerilimi hızlı bir şekilde düşünce akünün şarjlı olmadığını zannedip alternatöre "şarj etme" komutu gönderiyor. Bunu birkaç kez tekrarladıktan sonra da akünün bitik olduğunu zannedip alternatörü sürekli 14+V seviyesine çekiyor.

Bu çalışma şekli aküyü de, alternatörü de kısa sürede tüketecek bir şey. Ayrıca yakıt tüketimini de gereksiz yükseltir.

Şu videoda (https://www.youtube.com/watch?v=6TNQha4SKVk) eleman ısı tabancasıyla açtığını söylüyor ama çakmağı konnektörlerin olduğu kısma yaklaştırınca konnektöre zarar vermeye başladı, hemen geri çektim. 500 C lik ısı tabancası oraya tutulamaz, conta ile birlikte konnektörü de eritip bırakır orada. Tek seçenek tüm konnektör lehimlerini açıp o şekilde kartı almaktı, o riske de şimdilik girmek istemedim. Yani asıl devre elemanlarını kontrol edemedim.

Yeni ECM elime ulaşınca yaparım o kontrolü artık. O geldiğinde onun değişimini yanında tüm elektrik sisteminin kontrolünü de isteyeceğim. Her ne kadar ben emin olsam da, tek seferde kesin atış olsun.
12
bu parçadan temin edince problem çözülür inşallah
13
Tekrar merhaba.

Yukarıda yaptığım hiçbir şey sorunumu çözmedi maalesef. Hatta bunun da ötesinde, alternatör ve akü şarj sisteminin çalışması tümüyle eskiye döndü. Yani akü yeni olmasına, 12.5 V seviyelerinde olmasına ve sistemde hiçbir ekstra elektrik kullanımı olmamasına karşın; ECM/PCM bir sebepten sistemi sürekli 14.5 V seviyelerinde tutarak aküyü şarj etmeye çalışıyor.

Ayrıca görünüşte hiçbir hata olmamasına rağmen, hız sabitleme devrede kalamıyor. Ve daha dün, yağ seviye uyarısı verdi ama kontrol ettiğimde yağ seviyesi tamamen normaldi.

Tüm belirtiler, ECM/PCM üzerinde -olasılıkla- sızıntı yapan (ömrünü tamamlamış) bir veya birkaç devre elemanı olduğunu gösteriyor. Yüksek olasılıkla kapasitör, ancak bunun yanında belki transistör ve diyot da vardır. Özellikle kapasitörlerin ömrü ~10 yıl olduğu için, muhtemel sorun bu tür bir şey. Bugün ECM/PCM kasasını açtım, çok zor da olsa (kenarlarından ısıtarak zayıflattım contayı, biraz da mekanik olarak zorladım.). Ama kartın konnektörlerin olduğu tarafında erişmem gerekiyordu. Bunu yapmak için ise, konnektörlerin etrafındaki sıvı contayı zayıflatmam gerekirdi. Ama bunu yaparsam konnektörlerin kendileri eriyecekti, o nedenle vazgeçtim.

Yeni ECM/PCM sipariÅŸ edeceÄŸiz mecburen.

14
Bilgilendirme için teşekkürler arada tekrar ederecek kullanacaksınız artık sanırım

Kimseden cevap gelmedi sonuçta, en son "kamu hizmetini" de yaptık kendi çapımızda :)
15
En son olarak tüm konuyu, yaptıklarımı ve OBD-II kayıtlarını elden geçirince; bu çok karmaşık gibi görünen sorunun aslında çok basit bir tek yerden kaynaklanmış olabileceğine karar verdim.
Ä°zlemeye devam edeceÄŸim yine de.

Kamu hizmeti, bir sunum dosyası haline getirdim. Ek bilgi ile birlikte şuraya yükledim paket olarak, ama Honda'ların enerji yönetimini anlatan çalışma İngilizce, artık kusura bakmayın.

https://www.dropbox.com/s/jlsoafh9911hxiv/Civic-Coklu_Uyarilar-Noel_Isiklari.zip?dl=0

Umarım faydası olur benzer durumlarla karşılaşan herkese.

Önemli not: Bunlar benim deneyimlerim. Uygulayıp uygulamamak sizin tercihiniz, eğer şüpheniz varsa hiç girmeyin. Yapacağınız olası hatalardan ve bunların sonuçlarından dolayı hiçbir şekilde sorumluluk kabul etmem. Ayrıca aracınız halihazırda garanti sürecinde ise, bunların hiçbirini YAPMAMANIZI tavsiye ederim.
16
Sohbet / Ynt: 40 bin km bakım ücreti
« Son İleti Gönderen: Salih TEMEL 29 Kasım 2021, 22:45:14  »
10 bin bakımına giren bir arkadaş 1500 TL fiyata yaptırmış ama şu an fiyatlar artmış olabilir.
17
Sohbet / 40 bin km bakım ücreti
« Son İleti Gönderen: Yunus2516 29 Kasım 2021, 21:57:13  »
Merhaba son dönemde 40 bin km bakım yaptıran var mı serviste? 2019 Eco elegans LPG'li Supap ayarı dahil fiyati lazım bilgisi olan arkadaşlar yazarsa sevinirim.
18
Sohbet / Ynt: fd5 ön panjur
« Son İleti Gönderen: HÃœSNÃœ ERTÃœRK 29 Kasım 2021, 15:12:03  »
Hoşbuldum. Teşekkür ederim
19
Sohbet / Ynt: fd5 ön panjur
« Son İleti Gönderen: Salih TEMEL 29 Kasım 2021, 14:52:03  »
hoÅŸgeldiniz
Grupta parçacı vs vardı sorulabilir bi fiyat alın bakalım varsa.


Firma unvanı: YAMAN YEDEK PARÇA VE OTOMOTİV A.Ş.[/size]Firma web sitesi: https://www.yedekparca.com.tr/Sektör: Otomotiv yedek parçaŞehir: İstanbul[/size]
20
Sohbet / fd5 ön panjur
« Son İleti Gönderen: HÃœSNÃœ ERTÃœRK 29 Kasım 2021, 10:42:16  »
Merhaba arkadaÅŸlar,
Gruba yeni üye oldum. 2017 model Civic aracım var. Nikelajlı ön panjur lazım oldu. Tedarik edebileceÄŸim önerebileceÄŸiniz bir yer var  mıdır? ÅŸimdiden teÅŸekkür ederim.
Sayfa: 1 [2] 3 4 ... 10