19 Nisan 2024, 04:40:16

İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - tolgadurudogan

Sayfa: [1] 2 3
1
Aynen. Neyse artık "The End".   :alk

2
Ama ilginç bir deneyim, faydalı bir öğrenim oldu. Bu arada kendime V-I test cihazı da yaptım ya  :kıh
Yalnız bir açıdan Honda'yı ve ECM/PCM üreticisi Keihin'i tebrik etmek gerek. O kasayı öyle bir kapatmışlar ki, içine atom bile sızamaz  :hha
Açması bize ölüm oluyor, o ayrı...

3
ÇÖZÜME ULAŞTI.

ECM/PCM'i yenisiyle değiştirttim. Bunu yaptıktan sonra da eskisini tamamen açtım (konnektörlerin kenarlarından kesmem gerekti).

Ve tam olarak en baştan beri şüphelendiğim şeyle karşılaştım: 2 kapasitör çoktan ölmüştü, biri de dışarıdan fark edilmese de V-I testine göre ya ölmüştü ya da ölüme çok yakındı.

5 tane aluminyum kapasitörü yenileriyle değiştirince, elimde yedek bir ECM/PCM olacak.

Tüm hikaye güncellendi, fotoğrafları da görmek için buradan indirebilirsiniz:
https://www.dropbox.com/s/ydauxjiez22yr1q/Civic-Coklu_Uyarilar-Noel_Isiklari.zip?dl=0

Umarım yardımcı olur herkese.

4
Artık sorunun ECM/PCM kaynaklı olduğuna %99 eminim. Bu kadar zamandır hemen her sürüşte OBD ile kayıt aldım. Aynı zamanda yurtdışı forumlarda ve "kendin yap" türü çalışmalarda da inceledim.

Açıkçası durum iyileşmek yerine daha kötüye gidiyor, yani rastgele uyarıları verme sıklığı artıyor. Yüksek olasılıkla devre kartında (elektronik tabirle) sızdırma yapan bir eleman var. Bu yüksek olasılıkla bir veya birkaç kapasitör (bu model PCM kartında 6 ana kondansatör var) ve beraberindeki transistörler veya diyotlardan olabilir.

ECM/PCM'in tam devre şemasını bulabilseydim daha net bir tahmin yapabilirdim. Ancak muhtemelen güç besleme girişindeki bir kapasitör artık ömrünü tamamlamış, belki başkaları da. Tahminim ECM/PCM'in bunun üzerinden ara ara tetikleme yaparak elektrik güç sisteminin gerilimini okumaya çalıştığı. Eğer 12.5 V görüyorsa (normalde akü bu seviyede ve ek güç talebi yoksa alternatör sistemi bu seviyede tutacak şekilde çalışıyor) sorun yok. Ancak bunu denediğinde sistem gerilimi hızlı bir şekilde düşünce akünün şarjlı olmadığını zannedip alternatöre "şarj etme" komutu gönderiyor. Bunu birkaç kez tekrarladıktan sonra da akünün bitik olduğunu zannedip alternatörü sürekli 14+V seviyesine çekiyor.

Bu çalışma şekli aküyü de, alternatörü de kısa sürede tüketecek bir şey. Ayrıca yakıt tüketimini de gereksiz yükseltir.

Şu videoda (https://www.youtube.com/watch?v=6TNQha4SKVk) eleman ısı tabancasıyla açtığını söylüyor ama çakmağı konnektörlerin olduğu kısma yaklaştırınca konnektöre zarar vermeye başladı, hemen geri çektim. 500 C lik ısı tabancası oraya tutulamaz, conta ile birlikte konnektörü de eritip bırakır orada. Tek seçenek tüm konnektör lehimlerini açıp o şekilde kartı almaktı, o riske de şimdilik girmek istemedim. Yani asıl devre elemanlarını kontrol edemedim.

Yeni ECM elime ulaşınca yaparım o kontrolü artık. O geldiğinde onun değişimini yanında tüm elektrik sisteminin kontrolünü de isteyeceğim. Her ne kadar ben emin olsam da, tek seferde kesin atış olsun.

5
Tekrar merhaba.

Yukarıda yaptığım hiçbir şey sorunumu çözmedi maalesef. Hatta bunun da ötesinde, alternatör ve akü şarj sisteminin çalışması tümüyle eskiye döndü. Yani akü yeni olmasına, 12.5 V seviyelerinde olmasına ve sistemde hiçbir ekstra elektrik kullanımı olmamasına karşın; ECM/PCM bir sebepten sistemi sürekli 14.5 V seviyelerinde tutarak aküyü şarj etmeye çalışıyor.

Ayrıca görünüşte hiçbir hata olmamasına rağmen, hız sabitleme devrede kalamıyor. Ve daha dün, yağ seviye uyarısı verdi ama kontrol ettiğimde yağ seviyesi tamamen normaldi.

Tüm belirtiler, ECM/PCM üzerinde -olasılıkla- sızıntı yapan (ömrünü tamamlamış) bir veya birkaç devre elemanı olduğunu gösteriyor. Yüksek olasılıkla kapasitör, ancak bunun yanında belki transistör ve diyot da vardır. Özellikle kapasitörlerin ömrü ~10 yıl olduğu için, muhtemel sorun bu tür bir şey. Bugün ECM/PCM kasasını açtım, çok zor da olsa (kenarlarından ısıtarak zayıflattım contayı, biraz da mekanik olarak zorladım.). Ama kartın konnektörlerin olduğu tarafında erişmem gerekiyordu. Bunu yapmak için ise, konnektörlerin etrafındaki sıvı contayı zayıflatmam gerekirdi. Ama bunu yaparsam konnektörlerin kendileri eriyecekti, o nedenle vazgeçtim.

Yeni ECM/PCM sipariÅŸ edeceÄŸiz mecburen.


6
Bilgilendirme için teşekkürler arada tekrar ederecek kullanacaksınız artık sanırım

Kimseden cevap gelmedi sonuçta, en son "kamu hizmetini" de yaptık kendi çapımızda :)

7
En son olarak tüm konuyu, yaptıklarımı ve OBD-II kayıtlarını elden geçirince; bu çok karmaşık gibi görünen sorunun aslında çok basit bir tek yerden kaynaklanmış olabileceğine karar verdim.
Ä°zlemeye devam edeceÄŸim yine de.

Kamu hizmeti, bir sunum dosyası haline getirdim. Ek bilgi ile birlikte şuraya yükledim paket olarak, ama Honda'ların enerji yönetimini anlatan çalışma İngilizce, artık kusura bakmayın.

https://www.dropbox.com/s/jlsoafh9911hxiv/Civic-Coklu_Uyarilar-Noel_Isiklari.zip?dl=0

Umarım faydası olur benzer durumlarla karşılaşan herkese.

Önemli not: Bunlar benim deneyimlerim. Uygulayıp uygulamamak sizin tercihiniz, eğer şüpheniz varsa hiç girmeyin. Yapacağınız olası hatalardan ve bunların sonuçlarından dolayı hiçbir şekilde sorumluluk kabul etmem. Ayrıca aracınız halihazırda garanti sürecinde ise, bunların hiçbirini YAPMAMANIZI tavsiye ederim.

8
En son olarak tüm konuyu, yaptıklarımı ve OBD-II kayıtlarını elden geçirince; bu çok karmaşık gibi görünen sorunun aslında çok basit bir tek yerden kaynaklanmış olabileceğine karar verdim.
Ä°zlemeye devam edeceÄŸim yine de.

Kamu hizmeti, bir sunum dosyası haline getirdim. Ek bilgi ile birlikte şuraya yükledim paket olarak, ama Honda'ların enerji yönetimini anlatan çalışma İngilizce, artık kusura bakmayın.

https://www.dropbox.com/s/jlsoafh9911hxiv/Civic-Coklu_Uyarilar-Noel_Isiklari.zip?dl=0

Umarım faydası olur benzer durumlarla karşılaşan herkese.

Önemli not: Bunlar benim deneyimlerim. Uygulayıp uygulamamak sizin tercihiniz, eğer şüpheniz varsa hiç girmeyin. Yapacağınız olası hatalardan ve bunların sonuçlarından dolayı hiçbir şekilde sorumluluk kabul etmem. Ayrıca aracınız halihazırda garanti sürecinde ise, bunların hiçbirini YAPMAMANIZI tavsiye ederim.

9
Son bir ilave daha yapayım: Bilgisayardan kullanabileceğiniz OBD-II tarama ve test programları aşırı pahalı.

Ama Android programlarını bilgisayarınızda kullanmanın da bir yolu var: BlueStacks adlı Android emülatörü tavsiye edilir. Google hesabınızla oturum oluşturup, programlarınızı yükleyip kullanabilirsiniz.

Üretici internet sayfası: https://www.bluestacks.com/
5.0 sürümü için offline kurulum: https://support.bluestacks.com/hc/de/articles/4402611273485-BlueStacks-5-Offline-Installer

10
Ve bugünün gündem maddesi, dünden kalan hız sabitleme sorunumuz:

Fren kontağını söktüm. İçinde 2 ayrı kontak var bunun esasen. Biri geniş yüzeyli (=yüksek akım kapasiteli), fren lambalarını yakan. Diğeri daha dar yüzeyli (=düşük akım kapasiteli), ECM/PCM'e "frene basıldı" bilgisi veren kontak. Frene basılınca hız sabitlemenin devreden çıkmasını sağlayan işte bu ikinci.

Birincinin kontakları tertemizdi ama ikincide biraz lekeler vardı. Temizledim, geri taktım.

Ardından geçtim yine kaput tarafına: ABS/VSA modülünün konnektörünü söktüm. Kontaklar ve konnektör temiz görünüyor, güzel. Sensörler için de bakım kılavuzuna göre ölçüm yaptım, gövde (ortak [-]) ile aralarında ve birbirleri ile kısa devre olmamaları gerek, bu da tamam. Sadece konnektör biraz tozlu, bir beze biraz WD40 sıkıp sildim, geri taktım yerine.

Bir test sürüşüne çıktım. Gidişte sorun yok, hız sabitleme istediğim gibi devreye giriyor ve devreden de çıkmıyor. İyi görünüyor. Ama dönüşte yine o devreden çıkma numaralarına başladı. Anlayamadım sebebi. Belki de fren kontağını değiştirmem gerek, bakacağım.

Bunun dışında, ne motor, ne şanzıman, ne ABS/VSA ve de başka bir sistem tarafından üretilen bir hata kodu yok. Her şey tertemiz. Herşeyin sonunda, elimde sadece bakım kılavuzunun deyimiyle bir seri "intermittent failure" (aralıklı arıza) var. Daha da önemlisi, hiçbiri gerçek arıza değil bunların.

Aralıklı arızalar ECM/PCM'de DTC kodu oluşturuyor, ancak yetkili servis tarafından bile bulunup çözülmesi neredeyse imkansız olan şeyler. Zira bakım kılavuzuna göre, aralıklı arıza durumunda hiçbir şey yapılmıyor (ilk mesajıma bakınız). Çözüme gidilebilecek tek yol, bu arızanın sürekli ve kalıcı hale gelmesini beklemek. Ama bunu anlayabilmenizin de tek yolu, bir ELM327 OBD-II tarayıcı modülü ve arayüz programı edinmeniz (yine ilk mesajıma bakınız). Zira eğer gerçekten bir arıza varsa resetleyemezsiniz, resetleseniz bile anında yeniden karşınıza gelir.

Artık bu kadar. Aralıklı arızalar sürekli hale gelmediği sürece "sorun yok" diyeceğiz. Bilgisayar türevi tüm cihazların kafasının karışması normal ara sıra. Aslında artık üreticilerin kullanıcılara, satın alınan araçlarla birlikte özellikle yazılım güncelleme/yükleme araçlarını ve elektrik bağlantı şemalarını sağlaması gerekir bence. "Garanti süresince kullanıcı kendi başına iş yaparsa araç garanti dışı kalır" diyebilirler, buna hakları var. Ama araç sahibinin de, garanti dışına çıkma riskini kendi üzerine alıp bazı şeyleri kendi başına yapma hakkı olmalı bence.

11
Aslına bakarsanız ben de aynı merakla bekliyorum...
Bir yandan da şükrediyorum.
Araba alırken kriterim atmosferik turbosuz benzinli motor ve sadece gerektiği kadar elektronik idi. 2014 Civic'ler, hem kendi düşünceme göre, hem de yabancı forum ve değerlendirme sayfalarında da gördüğüm kadarıyla bu açıdan optimum bir noktada. Ne eksik, ne fazlası var.

Ya daha fazla ve sofistike elektronik oyuncakları olan bir araba olsaydı, örneğin bir BMW 5 serisi? Eyvah eyvah, evlerden ırak...

12
Pekala, başlıyoruz...

Önce, dün:

Fırtına sebebiyle akşam ağacın altından çekmek için geçtim, yine bütün uyarılar, yine "Noel Işıkları"... OBD-II ile resetledim, tekrar açtım, sorunsuz. Çalıştırdım, çektim istediğim yere. Bir yandan da OBD-II'den motor soğutma sıvısı sıcaklığını, ECM/PCM ve OBD-II arayüzünün gerilimleri başta olmak üzere birkaç parametre takip ediyorum, her şey normal. 15 dakika kadar çalıştırmaya devam ettim, sonra kapattım. Yarın için plan belli.

Bugün:

Fırtına geçince kendi yerime geri çektim. Hiçbir uyarı yok. Hazırlıkları yaptım, geçtim kaputun başına, başladım işlemlere. Önce akü bağlantıları söküp izole ettim. Sonra ECM/PCM'i söktüm, tamamen dışarı aldım.
Ondan sonra tek tek sigortaların multimetre ile kontrolü, hepsi sağlam.

Şanzıman solenoidlerinden uyarı alıyorduk değil mi? Hazır sökmüşken ECM/PCM konnektörlerinden ölçelim bakalım:

Solenoid A=16.1 ohm, Solenoid B=16.0 ohm, Solenoid C=16.5 ohm, Solenoid D=16.1 ohm, Solenoid J=16.1 ohm. Bakım kılavuzu ne diyor? 13.8-17.1 ohm arasında olması gerek. Evet, otomatik şanzıman solenoidlerinden eminiz, bu kısım sorunsuz.

Peki, ECM/PCM'in kartını kontrol etsem? Denedim, ama öyle sıkı bir şekilde yapıştırılmış ki, normal yollarla ayırmak neredeyse imkansız. İnternette açan birisine rastladım ama o da ısıtarak açmış. Ama bu ısıtma işi sakat, biraz aşırıya kaçarsa ECM/PCM kartındaki lehimleri eritebilir, ötesinde entegreleri yakabilir de. Vazgeçtim. Onun yerine konnektörleri temizleyip pinleri gözle ve hafifçe yoklayarak kontrol ettim, bir sorun görünmüyor.

ECM/PCM'in kablolarındaki konnektörleri de kontrol ettim, toz dışında sorun yok. Onu da temizledim.

Her şeyi geri taktım yerli yerine. Aküyü de bağladım, E yaklaşık bi yarım saat, 45 dakika geçti söktüğümden beri, şimdi rölantiyi tekrar öğretmek gerek ECM/PCM'e. Bakıyoruz kılavuza yine:

1. Kontağı (II) ye getir ve 30 saniye bekle.
2. Motoru çalıştır, hiçbir yük olmayacak ÅŸekilde. Yani farlar, iç ışıklar, klima vs. elektrikli tüm aksesuarlar  tamamen kapalı olmalı.
3. Radyatör fanı devreye girene dek gaz pedalını 3000 RPM'de çalışacak şekilde sabit tut.
4. Radyatör fanı devreye girince gaz pedalını bırak ve 5 dakika boyunca rölantide çalıştır. Eğer radyatör fanı bu arada tekrar devreye girerse, onun çalıştığı süre bu 5 dakikaya dahil sayılmayacak.

Ben öncesinde takip için yine OBD-II modülünü taktım. Zaten birkaç miliamperle çalışıyor garibim.

Şimdi bu iş, bu adımlar kolay da... Minik bir sorunumuz var. Radyatör fanı o kadar sessiz çalışıyor ki, devreye girip girmediğini anlamak benim için mümkün değil. Gözlemem gerek ama aynı anda hem direksiyon başında hem de kaput başında olamam. Gaza basacak, devri 3000 RPM'de sabitleyecek bi yardımcı gerek, beyinsiz de olsa olur.
:HH

Ve buldum tam beyinsiz bir yardımcı. Gerçekten, gerçek anlamıyla, tam bir beyinsiz.
Kamera tripodum.
Sıfır zeka, ama bir ayağını gaz pedalına, kafasını da koltuğa yaslayıp boyunu da ayarlayınca, iş süresince 3000 RPM'den milim oynatmadı. Bende beyin var, ben o keskinlikte tutamıyorum.
 :kıh

Çıktım dışarı, gözlemeye başladım. Soğutma sıvısı sıcaklığı artıyor, 95 C de fanın devreye girmesini bekliyorum. 120 C genelde kaynama noktası motor soğutma sıvılarının. 95 C oldu, fanda tık yok. 96, 97... endişeliyim. 98 C de fan çalışmaya başladı, bir "oh" çektim. Hayır, çalıştığını zaten biliyorum hiç aşırı sıcaklık uyarısı almadım ama kaç derece devreye girdiğini bilmiyordum, onu da öğrendim.

Döndüm kokpite, azad ettim beyinsiz yardımcımı, sonra 5 dakika işlemeye başladı. Süre sonunda rölanti devri 750 RPM. Bakım kılavuzuna bakalım: 720 +/- 50 RPM olması gerek. Güzel.

1-2 dakika daha çalıştırıp sorunsuz kapattım.

Yarım saat kadar sonra da bir deneme turuna çıktım, her şey mükemmel. Ama bu sefer başka bir şey oldu, daha önce hiç dikkatimi çekmeyen:

Denemek için Hız Sabitlemeyi açtım, 1 dakika bile geçmeden hız sabitleme kendi kendine devreden çıktı! Tekrar denedim, girmiyor devreye. 1-2 dakika sonra tekrar denedim, oldu. Bir süre hız sabitlemeyle devam ettim, sonra devreden çıkardım. Biraz sonra tekrar açtım, yine hemen çıktı devreden. Hemen ardından denedim, yine olmuyor. Yine 1-2 dakika bekleyip tekrar denedim, girdi devreye.

Bu son durum, daha önce hiç denemediğim için dikkatimi çekmemişti. Ama ihtimalle, genel sorunla bir bağlantısı var. Şimdi şüphem, VSA modülüne giden F-CAN bağlantısı ya da fren pedal konum anahtarı. Zira Hız Sabitleme fren yapıldığında devreden çıkıyor esasen. Şimdi bu probleme odaklanacağım.

Bizi izlemeye devam edin sayın seyirciler.

(Not: Fotoğraf ekleyemedim, neden bilmiyorum. Yöntemi hatırlatırsanız...)

13
Farkında olmadan sizinle benzer konu başlığını açmışım, 2 sene sonra.
Bir bakın, epey bir güncelleme de yaptım, olasılıklar mevcut: http://www.civicclubtr.com/forum/index.php?topic=1388.0

Sizin durumda (ağır hasar) olasılıkla kablo grubunda birtakım onarımlar yaptılar, ama onu da çok sağlıklı yapamadıkları için zaman içerisinde o onarım yapılan noktalarda gevşeme oldu. Bu da size o alarmları veriyor.

İnternetten edindiğim bağlantı şemalarına ve mevcut bigilerime göre şunu söyleyebilirim:

1. Tüm alarmları toplayan ve gösterge paneline ileten birim ECM/PCM ("elektronik beyin", bu çok doğru bir tabir olmasa da)

2. Civic'lerde doğrudan lastik basınç ölçümü yok, bunu VSA'nın okuduğu lastik devirlerini karşılaştırarak yapıyor. O nedenle lastik basınç uyarısının asıl kaynağı VSA. VSA aynı zamanda ABS kontrolünü de yapıyor. ECM/PCM ile VSA arasında seri iletişim (F-CAN) mevcut. Yani ABS ve lastik basınç uyarısına fazla takılmayın.

3. Vites pozisyonları (aslında burası şanzıman solenoidleri) doğrudan ECM/PCM'e bağlı. Bu hattaki kabloların hasarı, ECM/PCM'in bunu "şanzıman hasarı" gibi algılamasına ve vites kolunuzu kilitlemesine sebep olur.

4. El freni konum anahtarı da doğrudan ECM/PCM'e bağlı.

5. Bunların hepsi de doğrudan motor (emisyon) sistemi arıza lambasının yanmasını tetikliyor ("genel uyari" gibi dusunun).

Tavsiyem şu: Bir OBD-II tarayıcı alın, telefonunuza da begendiğiniz bir OBD-II uygulaması indirip kurun (benim tercihim Car Scanner). Bu size ECM/PCM'e bağlanıp oluşmuş hata kodlarını açıklamalı olarak görme imkanı verecek.

Sizin durumda olasılık şöyle: O kazada, motor bölümünde tüm kabloların toplandığı grup (=Cable Reel) hasar gördü. Bunu onardılar, ancak onarım uygun şekilde yapılmadığı için zamanla kablo üzerinde kısa- veya açık devrelere sebep oldu. Olasılıkla sadece VSA'ya giden F-CAN hattında ve bunun yanında şanzıman solenoidleri ile el freni konum anahtarının hatlarında sorun var.

Bir kontrol sistemleri mühendisi olarak şunu söyleyebilirim ki, hiçbir sistem, tamir edilmiş bile olsa, birbirinden bağımsız birkaç alt sistemde aynı anda arıza oluşturmaz (sizin durumda VSA, AT Şanzıman ve El Freni "bağımsız alt sistemler" oluyor). Bu varsa, bunların ortak olarak bağlandığı noktada (ECM/PCM), ya da bunların bilgilerini o orta noktaya taşıyan hatlarda bir sorun vardır. ECM/PCM düşük olasılık.

Bu şartlarda bence kablo sisteminden başlayın, tabii sorununuz halen devam ediyorsa.


14
Açıkçası ABD'deki videolarda kemirgenlerin bu tür şeyler yaptıklarını gördüğümde bu olasılık da aklıma geldi.

Ama bulunduğum yerde o kadar çok avcı sokak kedisi var ki (gözümün önünde canlı canlı kuş avlayan oldu), herhangi bir farenin bu ortamda arabama birip kablo kemirmesi biraz düşük bir olasılık.

Sökünce anlayacağız...

Belki de şunu demeliyim: Neyse ki garanti süresi bitti de, bazı basit şeyleri kendim yapabileceğim. Yetkili servis "birkaç gün bırakmanız gerek" dedi yoksa...

15
Güncelleme:

Şu videonun ( https://www.youtube.com/watch?v=6cwvyIvERyA ) altındaki yorum da bir fikir veriyor, bu birebir benim sorunum işte (sadece Türkçeleştirerek alıyorum):

"27.10.2021 itibariyle güncellemeler:
SONUNDA DÜZELTİLDİ! Tamamen düzeltilmiş ve yeni gibi çalışır durumda bir araba aldığımı bilmenizi isterim. Sigorta kutusu ve ECU'nun oturduğu sol çamurluğa bir çarpma oldu. Neredeyse 6 ay boyunca hiçbir sorun yaşamadan keyifle kullandım. Gerektiğinde sadece normal bakım. Hayat o zaman iyiydi ))) Daha sonra zaman zaman videodaki gibi bu 'ışık şovunu' yapmaya başladı.
İnternette çok araştırma yaptım. Çözümü olan benimkine benzer sorunlar bulunamadı. YouTube'daki bazı videolarda benzer kontrol ışıklarıyla ABS modülü sorunları görülüyordu. Bu yüzden değiştirmeye başlamaya karar verdim. Kullanılmış OEM parçayı değiştirdikten sonra hiçbir fark yaratmadı.
Bir sonraki adım, o tarafa çapma olduğu için ECU idi. Bazı mikro hasarlar olabileceğini düşündüm. Kullanılmış OEM parçası pahalı değildi (eBay'de 85 dolara buldum). Yeni bir ECU sipariş edip aldığımda, o birimi değiştirdim ve araca programladıktan sonra normal çalışıyor, ancak o ECU'yu yerine geri takmaya başladığımda tamirci "Noel ağacı" ışıklarının geri geldiğini söyledi. Sonra sorunu aramaya başladık. Bahsettiğim gibi arabanın bir hasar geçmişi vardı ve ECU'ya giden kabloların OEM olarak değil bantlandığını gördük. Bu kabloları teşhis ettikten sonra, ECU'yu besleyen kablolardan birinin ek şeklinde bir inçlik bir kablo parçasıyla bağlı olduğunu buldum. Önceki sahibi bu kabloları tamir etmiş ama iyi değil. O kablo parçası kısmen yanmış ve görünüşe göre elektrik kesintisine neden oluyormuş. Zaman zaman elektrik hattı ve ışıkların sık sık geldiği yanmaya başladı. Yaz sıcağı ve kış soğuğu hava şimdi bana bir anlam ifade ediyor. Uygun elektrik çalışmasından sonra kablo sabitlendi ve şimdi yeni gibi sorunsuz çalışıyor. Birisi aynı sorunu yaşadıysa ve bu düzeltmeyi aşağıdaki yorumlarda yararlı bulduysa bana bildirin. Teşekkürler!!!"

(Bende hiçbir kaza yok. Çok şükür diyeyim. Ama bu gördüğüm en faydalı yorumdu gerçekten. Bakalım bende durum ne çıkacak?)

Sayfa: [1] 2 3