18 Mayıs 2024, 17:05:02

See likes

See likes given/taken


Your posts liked by others

Sayfa: [1]
Post info No. of Likes
Ankara'dan selamlar Herkese iyi forumlar selamın aleyküm
Deniz Mehmet Kurt Ankara'dan yaÅŸ 29
12 yıllık toyata celica kullanıcısıyım gecen sene 2012 fb7 Civic aldım

Bilgi paylaştıkça çoğalan bir hazinedir
Herkese selam tekrar hayırlı forumlar arkadaşlar

22 Ocak 2016, 00:59:53
1
Ynt: Honda civic 2008 kalorifer sorunu Hocam ilk önce gecmiş olsun konuyla ilgili bir tecrübem yok ancak biraz araştırdım bir arkadas en son şu yöntemi denemiş porçöz yerine sirke kullanabilirsiniz çünkü eger petek içinde aşınmış yüzey varsa peteği delebilir

Alıntıdır
merhaba arkadaÅŸlar,
çok şükür sorunumu çözdüm. geçtiğimiz perşembe sabah erkenden sanayiye gittim. kaportacı ustama iyi bir radyatörcü lazım dedim. meşhur bir radyatörcüye gittik beraber. usta senin aracın 2004 model daha tam tıkanmamıştır, radyatör değiştirmeye gerek yok, 94-95 toyotalar daha yeni yeni değiştiriyor dedi. beni bir elektrikçiye yönlendirdi o halleder dedi. neyse gittik elektrikçiye, çalıştırdı arabayı komutatörlerler oynadı vs. petek değişecek dedi. torpidoyu komple sökeceğiz, tam bir gün sürer dedi. ben de tazyikli suyla vs yıkama yapılıyormuş diye söyleyince gitti eski bir peteği kesti tıkandıktan sonra kolay kolay açılmıyor dedi ve 150 TL istedi torpido söküm takımı için (fiyatta eski fiyatmış).

neyse çıktık oradan, motorcuya gittik durumu anlattım. tazyikli su ile yıkamadan bahsettim. o da 2-3 arabaya yaptık sonuç aldık dedi. bildiğimiz por-çöz aldırdı bana marketten ve yıkamacıya gittik. orda kalorifer peteğinin gidiş ve çıkış hortumlarını söktü. yıkamacı bir hortumdan por-çöz ün yarısını döktü dönüş borusunu tıkadı ve içinde az bir süre bekletti (10-15 sn kadar) ardından giriş hortumuna sıcak su tabancasını soktu ve tazyikli sıcak suyu verdi. ilk başta kirli bir su geldi ardından duru su akmaya başladı. kapattı makinayı. ve tabancayı bu sefer dönüş hortumuna taktı ve çalıştırdı makinayı. yine ilk başta kirli bir su geldi ve ardından duru su akmaya başladı. kalan por-çöz ile bu işlemi bir kez daha tekrarladı. ve hava tabancası ile hava tutarak içindeki tüm suyu boşalttı. ardından kendisi ağzıyla üfleyerek tıkanıklığı test etti (bizim ustalarımız böyle :D) ve tamamdır dedi. 10 TL de yıkamacıya verdim.

motorcum hortumları taktı ve dükkanına gittik. orda dökülen antifrizi tamamladık (yaklaşık 1 lt) havasını aldı vs. 25 TL de ona verdim.

sonuç: 2,5 TL por-çöz (pas-kireç çözücü)
          10 TL  yıkamacı
          25 TL  motorcu (işçilik+ antifriz)
toplam 37,5 TL ile mükemmel sonuç.

cuma günü akşamı uzun yola gidip geldim (21.00 da çıkıp 04.30 da döndüm). o soğukta 1. kademede arabanın içi fırın gibiydi.

öteki türlü elektrikçinin dediğini yapsaydım. 150 tl işçilik, 125 tl yansanayi bakır petek, klimacıya ihtiyaç olursa ilave masraf. vs. en az 300 ü bulacaktı. bunu da bırakın torpido toplandıktan sonra yaşayabileceğim sıkıntıları düşünmek bile istemiyorum.

biraz uzun oldu ama, en azından sıkıntısı olan arkadaşlar bu petek değişim işine girmeden önce bir denesinler.
[/quote]


Sent from my iPhone using Tapatalk

31 Ocak 2016, 09:41:06
1